Administrative & Communications Assistant | Assistant(e) administratif(ve) – communications

Part Time | Temps partiel Remote/Laval,QC Nov 2020 Posted November 13, 2020

Overview

Dispersa is a start-up specializing in the development of biosurfactants for use across various industries, as part of our greater mission to decarbonize the chemical industry. We’re looking for a communications assistant that will be responsible for ensuring organized and timely correspondences with external contacts, and maintaining a presence on social media.

Responsibilities

  • Corresponding with external stakeholders and Dispersa team
  • Scheduling meetings
  • Collaborating with marketing team to increase social media presence and public communications
  • Gathering information and research as needed
  • Preparing reports

Qualifications

We’re looking for an independent, creative, highly-organized individual with excellent writing and communication skills and social media savvy.

  • Bilingual (English/French)
  • Ability to work in a fast-paced environment
  • Experience with professional social media platforms (e.g. LinkedIn)
  • DEC/Professional degree in administration, management, and/or communications is an asset

How to apply

Send your CV to apply@dispersa.ca; please include your cover letter in the email body, and indicate the job position in the subject line.

Résumé

Dispersa est une start-up spécialisée dans le développement de biosurfactants utilisés dans diverses industries, dans le cadre de notre mission de contribuer à la décarbonisation de l'industrie chimique. Nous recherchons un(e) assistant(e) administratif(ve) - communications qui sera responsable d'assurer des correspondances organisées avec nos contacts externes et de maintenir une présence sur les réseaux sociaux.

Responsabilités

  • Correspondance avec des parties prenantes externes et l'équipe Dispersa
  • Planification des réunions
  • Collaborer avec l'équipe marketing pour améliorer notre présence sur les réseaux sociaux
  • Maintenir les communications publiques
  • Collecte et recherche d'informations au besoin
  • Préparation des rapports

Qualifications

Nous recherchons un candidat indépendant, créatif et très organisé, avec d’excellentes compétences en rédaction et en communication. Ainsi qu'une haute connaissance des médias sociaux.

  • Bilingue (français/anglais)
  • Capacité de travailler dans un environnement dynamique
  • Expérience avec des plateformes professionnelles (par exemple LinkedIn)
  • DEC/Diplôme professionnel en administration, gestion et/ou communication est un atout

Comment postuler

Envoyez votre CV à apply@dispersa.ca; veuillez inclure votre lettre de motivation dans le courriel et indiquer le nom du poste dans la ligne du sujet.

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